مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 13:252022-12-01اقتصادي

تهیه لارو از جنوب کشور تهدید بهداشتی برای سایت میگوی گمیشان است


فرماندار شهرستان گمیشان با اشاره به ضرورت چاره اندیشی برای تهیه واردات لارو میگو از جنوب به این شهرستان گفت: باید با احداث مرکز تکثیر لار در گمیشان این تهدید بهداشتی را برطرف کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امید سقلی ظهر پنجشنبه در جشن شکرگزاری برداشت میگو در گمیشان اظهار کرد: همه ساله و در آستانه فصل میگو، میلیون ها قطعه بچه میگو از جنوب به گمیشان منتقل می شود که این مقوله از نظر بهداشتی یک تهدید بالقوه است.

فرماندار گمیشان افزود: برای خودکفایی در تولید لارو میگو تلاش های زیادی انجام شده و محدوده ای دوهکتاری را برای راه اندازی واحد تکثیر لارو پیشنهاد کرده ایم که امیدواریم با اتمام رویه اداری، عملیات اجرایی را آن را شاهد باشیم.

وی به افزایش دو برابری تولید میگو در گمیشان اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدوده هزار و 500 تن میگو برداشت شد اما این رقم در سال جاری از مرز سه هزار تن فراتر رفت.

سقلی ادامه داد: سایت میگو باعث اشتغال دو هزار و 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده و باید حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی افزایش یابد.

فرماندار گمیشان گفت: به علت همجواری با خزر و وجود اراضی لم یزرع ساحلی امکان توسعه سایت میگو فراهم است و انتظار مردم منطقه آن است که برای رفع مشکل بیکاری در این منطقه از میگو پشتیبانی بیشتر انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه لارو از جنوب کشور تهدید بهداشتی برای سایت میگوی گمیشان است

تهیه لارو از جنوب کشور تهدید بهداشتی برای سایت میگوی گمیشان است