مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 14:252022-12-01اقتصادي

دو سال معافیت حق بیمه به شرط جذب فارغ التحصیلان


کارفرمایانی که نیروی کار مورد نیاز خود را از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب کنند، به مدت دو سال از معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح اعمال مشوق های بیمه کارفرمایی براساس بند الف تبصره 18 قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآمده است.

وزارت کار در چند سال گذشته این طرح را در راستای حمایت از کارفرمایان به ویژه صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و ایجاد اشتغال به منظور ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید، در دستور کار قرار داده است.

به موجب این طرح، کارفرمایان کارگاه ها و موسسات مشمول در صورت بکارگیری نیروی کار جدید از مشوق های بیمه ای به مدت دو سال بهره مند می شوند.

مشوق بیمه، وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه 3 درصد سهم بیمه بیکاری است که در چارچوب دستورالعمل طرح، ماهانه به حساب کارفرما واریز می شود؛ در واقع 23 درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار بابت مشوق بیمه ای در نظر گرفته شده که توسط دولت به حساب کارفرما واریز می شود و وزارت کار وظیفه نظارت بر آن را برعهده دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو سال معافیت حق بیمه به شرط جذب فارغ التحصیلان

دو سال معافیت حق بیمه به شرط جذب فارغ التحصیلان