مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 15:052022-12-01پزشكي

زنگ خطر تغییر شیوه ابتلاء به ایدز در خراسان رضوی


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمار بانوان مبتلا به بیماری ایدز رو به افزایش است و تقریباً نیمی از جمعیت ابتلاء بانوان هستند.

- دکتر ناصر امینی همزمان با روز جهانی ایدز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هشدار برای تغییر راه های انتقال ویروس HIV ایدز از طریق سرنگ های آلوده، آمار افزایشی زنان مبتلاء به این ویروس به نسبت سال های قبل نگران کننده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میزان مبتلایان سال گذشته از طریق سرنگ آلوده 53 درصد بوده که این میزان در سال جاری 17 درصد کاهش یافته است، اما میزان ابتلاء از طریق روابط محافظت نشده در سال گذشته 31 درصد بوده که متأسفانه با 48 درصد افزایش در سال جاری مواجه بودیم.

وی بیان کرد: شایع ترین راه انتقال بیماری در شهر مشهد از طریق سرنگ های آلوده معتادان تزریقی و روابط جنسی محافظت نشده بوده که طی بررسی های انجام شده در سال گذشته شاهد تغییر ترتیب و اولویت راههای انتقال هستیم که این هشداری جدی است.

امینی به بازه سنی مبتلایان اشاره کرد و گفت: میانگین سنی از 20 تا 45 سال است که تنها حدود 2/9 درصد ابتلاء از طریق انتقال از مادر به کودک و 13 درصد علت ابتلاء افراد نامشخص است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر تغییر شیوه ابتلاء به ایدز در خراسان رضوی

زنگ خطر تغییر شیوه ابتلاء به ایدز در خراسان رضوی