مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 15:102022-12-01پزشكي

شروع پیک دوم آنفلوآنزا در کرمانشاه/ به بیماران مبتلا آنتی بیوتیک ندهید


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از آنجایی که آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است و نه میکروبی، مبتلایان این بیماری نباید آنتی بیوتیک مصرف کنند.

- ایسنا/کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از آنجایی که آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است و نه میکروبی، مبتلایان این بیماری نباید آنتی بیوتیک مصرف کنند.

دکتر پرویز صوفیوند، امروز(10 آذر) در حاشیه مراسم روز پرستار در جمع خبرنگاران، بااشاره به طغیان بیماری آنفلوآنزا در مهرماه امسال، اظهارکرد: یکی از دلایلی که امسال این بیماری با شدت بالا شیوع پیدا کرد، این بود که مردم طی دو سال گذشته به دلیل حاکم بودن شرایط کرونایی، دستورالعمل های بهداشتی همچون ماسک زدن و شستشوی دست را رعایت می کردند، اما با فروکش شدن کرونا، تاحدودی این اصول بهداشتی را کنار گذاشتند و همین امر زمینه ساز طغیان آنفلوآنزا شد.

وی ادامه داد: البته بیماری آنفلوآنزا در سنوات قبل هم از اوایل پاییز شیوع پیدا می کرد، اما در دو سال گذشته بروز کمتری داشت، امسال هم به دلیل اینکه ما اصول بهداشتی را کنار گذاشتیم، با پیک بالا شیوع پیدا کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ممکن است طی ایام سرد سال چند پیک دیگر بیماری آنفلوآنزا را تجربه کنیم، گفت: یک پیک را در ابتدای مهرماه داشتیم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع پیک دوم آنفلوآنزا در کرمانشاه/ به بیماران مبتلا آنتی بیوتیک ندهید

شروع پیک دوم آنفلوآنزا در کرمانشاه/ به بیماران مبتلا آنتی بیوتیک ندهید