مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 آذر 1401 ساعت 22:102022-12-01اقتصادي

لزوم لحاظ معافیت مالیاتی برای هتل های 4 و 5 ستاره


رییس انجمن هتلداران استان مرکزی خواستار اعمال معافیت های مالیاتی برای هتل های 4 و 5 ستاره شد.

- مهرداد سمیعی شامگاه دهم آذرماه 1401 در نشست صمیمی فعالان گردشگری استان مرکزی با وزیر میراث فرهنگی، بیان کرد: مسئله ارزش افزوده به مسئله ای مهم برای هتل ها تبدیل شده است، اکثر هتل ها از نظر درجه بندی در حال کاهش اعتبار خود از چهار یا پنج ستاره به سه ستاره هستند تا شامل معافیت مالیات بر ارزش افزوده شوند که این امر در بلندمدت به هتل ها ضربه جدی وارد می کند و لازم است که برای هتل های 4 تا 5 ستاره نیز معافیت مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود.

وی افزود: طبق مصوبه ای مقرر بود که هزینه برق و آب برای واحدهای گردشگری و هتل ها 10 تا 12 برابر شود که رقم چشمگیری خواهد شد، باید مصوبه ای دیده شود که این تعرفه را به شکل خدماتی برای این اماکن و هتل ها در نظر گرفته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این جلسه، رشیدی نماینده راهنمایان گردشگری استان مرکزی بیان کرد: یکی از دغدغه های راهنمایان، مسئله حق بیمه بود که خوشبختانه وزارتخانه به این مسئله ورود کرد و موضوع بیمه راهنمایان گردشگری حل شد.

وی تصریح کرد: راهنمایان گردشگری، این شغل را در واقع شغل اصلی خود می دانند و پرداخت عوارض خروج از کشور درصد بالایی از درآمد آنها را صرف می کند که باید این مسئله مورد رسیدگی قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم لحاظ معافیت مالیاتی برای هتل های 4 و 5 ستاره

لزوم لحاظ معافیت مالیاتی برای هتل های 4 و 5 ستاره