مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 12:202022-12-02پزشكي

ارتباط فشار خون بالا با اضطراب


بر اساس داده های مطالعه ای جدید که در مجله روانپزشکی عمومی (General Psychiatry) منتشر شد، فشار خون بالا بر چگونگی برخورد افراد با اضطراب تاثیر منفی می گذارد.

- بر اساس داده های مطالعه ای جدید که در مجله روانپزشکی عمومی (General Psychiatry) منتشر شد، فشار خون بالا بر چگونگی برخورد افراد با اضطراب تاثیر منفی می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مطالعه یافته های پیشین را مبنی بر این که اضطراب یکی از نشانه های فشار خون بالا است، کنار می گذارد.

این مطالعه دریافته است که میان فشار خون دیاستولیک (diastolic) - فشار در شریان ها هنگام استراحت قلب بین ضربان ها- و روان رنجوری (neuroticism) ارتباطی وجود دارد.

افرادی که بیشتر در معرض روان رنجوری اند، درگیر مقابله با اثرات منفی اضطراب مانند تحریک پذیری و ناپایداری عاطفی خواهند بود.

کارشناسان در دانشگاه جیائو تونگ شانگهای در چین هشت مطالعه ای را که فشار خون 736 هزار و 650 نفر را در اروپا اندازه گیری کرده بود، تجزیه و تحلیل کردند.

آن ها این مطالعات را با سطح اضطراب، افسردگی، روان رنجوری و رفاه عمومی شرکت کنندگان مقایسه کردند.

درحالی که مطالعات پزشکی مدت ها است که فشار خون بالا، اضطراب و دلشوره را با هم مرتبط می داند، اما مشخص نیست که آیا این احساس های منفی اند که ابتدا وجود داشته اند یا اثرات فیزیکی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط فشار خون بالا با اضطراب

ارتباط فشار خون بالا با اضطراب