مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 13:552022-12-02سياسي

قانون اساسی ایران مردمی ترین قانون است


نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: 16 آذر روز دانشجو پر افتخارترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی است.

- آیت الله علی خاتمی ظهر امروز (11 آذرماه) در خطبه های نمازجمعه زنجان، با اشاره به سال روز شهادت میزا کوچک خان جنگلی و تجاوز شوروی و انگلیسی ها از شمال و جنوب به ایران، اظهار کرد: رییس علی دلواری مبارز قهرمان جنوبی و عالم بزرگوار میرزا کوچک خان مقتدرانه به مقابله علیه دشمنان برخواستند؛ در حالی که نهایتا عالم فرزانه گیلانی به دست یکی از مزدوران نفوذی داخلی به شهادت رسید.

وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، افزود: قانون اساسی، قانون مادر و اصل است که تعیین کننده سیاست کلی یک نظام است؛ در واقع نگرش سیاسی مدیریت و حکومت یک مملکت است و این قانون به جز در مواد و مفادی قابل تغییر نیست.

امام جمعه زنجان با اشاره به تبلیغ برگزاری رفراندوم قانون اساسی توسط دشمنان ایران، اذعان کرد: قانون اساسی آمریکا بیش از 150 سال است که تغییر نکرده و تنها در مواردی اعم سیاست های مهاجرت، تحصیل و یا قانون ارز می توان تغییراتی در قانون ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه قانون اساسی ایران مردمی ترین قانون است، ادامه داد: مردمی ترین قانون اساسی که محور آن مردم سالاری دینی است متعلق به ایران اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون اساسی ایران مردمی ترین قانون است

قانون اساسی ایران مردمی ترین قانون است