مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 14:352022-12-02پزشكي

پاییز چه غذاهایی بخوریم، چه غذاهایی نخوریم؟


هر فصل سال تعاریف، اقتضائات و مزاج خاص خود را دارد که آن را از سایر فصول متمایز می کند و بر همین اساس توصیه ها و تدابیر خاصی برای آن باید در نظر داشته باشیم.

- گروه زندگی: از دیدگاه طب اسلامی هر فصل سال تعاریف، اقتضائات و مزاج خاص خود را دارد که آن را از سایر فصول متمایز می کند و بر همین اساس توصیه ها و تدابیر خاصی را  باید در نظر بگیریم تا ضامن حفظ صحت و پیشگیری از بروز بیماری و یا به حداقل رساندن عوارض و پیامدهای آن باشیم.

پاییز هم از نظر طب سنتی طبیعتی سرد و خشک دارد.

در گزارش های پیشین در مورد طبع میوه های گرم و دمنوش هایی که لذت این فصل را برایمان دوچندان می کند، صحبت کردیم، اما این بار آمده ایم تا از غذاهایی با مزاج گرم با هم صحبت کنیم تا خدایی نکرده با ناپرهیزی یا زیاده روی در مصرف غذاهای سرد در این فصل کام مان تلخ نشود  و درگیر بیماری نشویم.

ممنوعه های پاییز! همانطور که گفتیم فصل پاییز طبیعتی سرد و خشک دارد پس باید از زیاده روی در مصرف میوه های سرد و تَر تابستانی، لبنیات، قهوه، نسکافه، کاکائو، سیر و پیاز پرهیز کرد.

همچنین مصرف فست فودها، ادویه تند و تیز، ترشی ها، بادمجان، عدس، کلم، قارچ، گوجه فرنگی، میوه های ترش و آب یخ، پنیر شور، رب و سس ها، چای پررنگ و شوری ها مناسب این فصل نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاییز چه غذاهایی بخوریم، چه غذاهایی نخوریم؟

پاییز چه غذاهایی بخوریم، چه غذاهایی نخوریم؟