مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 15:152022-12-02پزشكي

ایدز؛ چالش انگ اجتماعی و کمبود بودجه های آگاهی بخشی


کارشناس بیماری های واگیر مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: نیاز اساسی به افزایش بودجه برای مبارزه با ویروس اچ آی وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش سطح آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با آن زندگی می کنند، - وجود دارد.

محمدعلی بهدانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: نابرابری هایی که همه گیری بیماری ایدز را تداوم می بخشد اجتناب ناپذیر است؛ داده های جهانی نشان می دهد که طی دو سال اخیر، همه گیری کووید 19 و سایر بحران های جهانی، موجب شده که پیشرفت اقدامات انجام شده در راستای پایان یابی به همه گیری این بیماری دچار تزلزل شود، منابع کاهش یابد و درنتیجه جان میلیون ها انسان در معرض خطر قرار گیرد.

وی افزود: روز جهانی ایدز امسال نیز همانند همیشه اهمیت دارد تا این نکته به افراد و دولت ها یادآوری شود که هنوز نیاز اساسی به افزایش بودجه برای مبارزه با ویروس اچ آی وی برای پایان انگ و تبعیض، افزایش سطح آگاهی و بهبود کیفیت زندگی افرادی که با آن زندگی می کنند، وجود دارد.

بهدانی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه اچ آی وی یکی از استراتژی های برنامه کشوری پیشگیری از آن بوده و امروز بهانه ای است برای برجسته سازی موضوع و حساس کردن سیاستگذاران، مسئولان و آحاد افراد جامعه به اینکه اچ آی وی یک بیماری قابل کنترل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایدز؛ چالش انگ اجتماعی و کمبود بودجه های آگاهی بخشی

ایدز؛ چالش انگ اجتماعی و کمبود بودجه های آگاهی بخشی