مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 15:302022-12-02پزشكي

30 هزار مبتلا به ایدز در کشور «پنهان» مانده اند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جواد حسینی، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که آیا HIV هنوز یک بیماری خطرناک محسوب می شود، - یک متخصص عفونی گفت: طبق آمار ها 53 هزار بیمار مبتلا یه ایدز در کشور زندگی می کنند که 23 هزار نفر از آن ها شناسایی شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جواد حسینی، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که آیا HIV هنوز یک بیماری خطرناک محسوب می شود، افزود: در حال حاضر با تشخیص به موقع و تجویز دارو های مؤثر و جدید، این بیماری تحت کنترل قرار دارد و فرد مبتلا از طول عمر طبیعی برخوردار خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که فرق HIV و ایدز چیست، گفت: HIV، نام ویروس (نقص سیستم ایمنی) است و بیماری ایدز، مرحله انتهایی بیماری است.

حسینی افزود: این بیماری سیر طولانی دارد، که فرصتی مناسب جهت درمان محسوب می شود، اگر در مرحله ابتدایی بیماری، که حدود 10 سال پس از ورود ویروس به بدن به طول می انجامد، این بیماری شناسایی و تحت کنترل و درمان قرار بگیرد، در مرحله طلایی بیماری قرار داریم، که زمان مناسب برای کنترل بیماری است.

این متخصص عفونی در پاسخ به این سوال که ایدز از چه راه هایی منتقل نمی شود، گفت: تماس های معمولی با افراد، حضور در استخر عمومی، مراقبت از شخص یا کودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار مبتلا به ایدز در کشور «پنهان» مانده اند

30 هزار مبتلا به ایدز در کشور «پنهان» مانده اند