مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 08:052022-12-03ورزشي

همسایه ها در غفلت ایران چه آثاری را به نام خود زدند؟


هفدهمین کمیته بین دولت ها برای پاسداری از میراث ناملموس یونسکو درحالی به کار خود پایان می دهد که ثبت چند میراث ناملموس به نام کشورهای همسایه در غفلت و سکوت ایران، - واکنش برانگیز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران در این دوره از اجلاس کمیته بین الدولی پاسداری از میراث ناملموس، برگشت داده شدند.

اما این بین، ثبت پرونده فرهنگ پهلوانی: بازی های سنتی زورخانه ای، ورزش و کشتی به نام کشور آذربایجان در یونسکو، اعتراض و واکنش های بسیاری از اساتید و کارشناسان میراث فرهنگی را برانگیخته است.

این پرونده به صورت ملی از سوی جمهوری آذربایجان، درحالی به یونسکو پیشنهاد و در هفدهمین کمیته بین الدولی پاسداری از میراث ناملموس ثبت جهانی شد که ایران پیش تر، در سال 2010 ورزش های باستانی و زورخانه ای را به نام خود در یونسکو ثبت کرده بود.

بررسی و رأی گیری پرونده فرهنگ پهلوانی: بازی های سنتی زورخانه ای، ورزش و کشتی به نام جمهوری آذربایجان نیز در این دوره از اجلاس یونسکو درحالی انجام شد که از ایران، علاوه بر احمد پاکتچی ـ سفیر ایران در یونسکو ـ علی دارابی ـ قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون میراث فرهنگی ـ و همچنین مصطفی پورعلی ـ مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی ـ در محل برگزای این نشست در مراکش حضور داشتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همسایه ها در غفلت ایران چه آثاری را به نام خود زدند؟

همسایه ها در غفلت ایران چه آثاری را به نام خود زدند؟