مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 08:152022-12-03ورزشي

معلولان گلستان و کوهی از مشکلات/ قوانین نادیده گرفته می شود


بسیاری از مسئولان و مردم علی رغم توانمندی افراد داری معلولیت، تنها با تصور این که ممکن است کمتر از فرد عادی کارایی داشته باشند، آن ها را مسئولیت های اجتماعی کنار می گذارند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- مریم شریفی: علی رغم داشتن توانایی اما همواره از سوی مسئولان و جامعه نادیده گرفته می شود و همین باعث شده از بسیاری چیزهایی که حق مسلم آنها است، مثل اشتغال، ازدواج، فعالیت های مختلف اجتماعی و ورزشی محروم شوند.

معلولان خواستن توانستن را صرف کرده و نشان دادند که با همت مضاعف کاری نشدنی نیست.

البته نگاه به افراد دارای معلولیت در جامعه نیاز به کار فرهنگی داشته و محرومیت های این گروه هم بیش از آنکه نتیجه معلولیت باشد زاییده نگاه جامعه به توانمندی این افراد است.

یک استاد روشندل دانشگاه آزاد گنبدکاووس در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بسیاری از افراد نابینا از سخنوران و موزیسین های بسیار قوی هستند اما توانایی های این افراد از سوی جامعه نادیده گرفته می شود و ترجیح می دهند فرصت های شغلی را در اختیار افراد عادی قرار دهند.

عطیه قاسمی اضافه کرد: طبق قانون معلولان باید در همه ارگان ها بکارگیری شوند اما عملاً این اتفاق نمی افتد و در مصاحبه ها به این دلیل که فکر می کنند معلولان کارایی کمتری دارند آنها را نمی پذیرند در صورتی که معلولان ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معلولان گلستان و کوهی از مشکلات/ قوانین نادیده گرفته می شود

معلولان گلستان و کوهی از مشکلات/ قوانین نادیده گرفته می شود