مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 09:152022-12-03اقتصادي

انتشار اوراق گواهی ارزی بسترساز ثبات در بازار ارز/ دلار آرام گرفت


طی سال های اخیر تحولات نرخ ارز عمدتاً متأثر از عوامل غیراقتصادی و برونزا بوده که در عمل به تغییرات نرخ ارز در مسیری نامتناسب با بنیان های اقتصادی منجر شده است.

- طی سال های اخیر تحولات نرخ ارز عمدتاً متأثر از عوامل غیراقتصادی و برونزا بوده که در عمل به تغییرات نرخ ارز در مسیری نامتناسب با بنیان های اقتصادی منجر شده است.

با این حال در چنین شرایطی سیاستگذار تلاش نموده است تا با بکارگیری ابزارهای در اختیار و در عین حال با رعایت اقتضائات اقتصادی کشور، آثار و تبعات منفی بروز عوامل فوق را در سطح کلان به حداقل برساند.

لذا رویکرد سیاستی متخذه از سوی بانک مرکزی بر آن بوده است که ضمن توجه به ضرورت صیانت از ذخایر ارزی، زمینه متعادل سازی عرضه و تقاضا و به تبع آن ثبات بخشی به بازار ارز را فراهم سازد.

اوراق ارزی بانک مرکزی یک ابزار مالی مؤثر برای مدیریت بازار است اوراق ارزی یک امکان جدید سرمایه گذاری برای عموم مردم است که از روز شنبه 28 آبان در دسترس قرار گرفته است.

گواهی ارزی در واقع نوعی ابزار مالی برای سیاست گذاری پولی توسط بانک مرکزی است که به عنوان یک سند رسمی و قانونی مانند سهام و اوراق قرضه و یا سایر ابزارهای مالی عمل می کند و برای افرادی مناسب است که به سرمایه گذاری با مازاد سرمایه خود در بازار ارز تمایل دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار اوراق گواهی ارزی بسترساز ثبات در بازار ارز/ دلار آرام گرفت

انتشار اوراق گواهی ارزی بسترساز ثبات در بازار ارز/ دلار آرام گرفت