مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 09:352022-12-03دانش

جداسازی معلولان از جامعه به عنوان شهروند درجه 2 تبعیض است


مدیر کل بهزیستی استان یزد با تاکید بر دسترس پذیر کردن جامعه برای افراد دارای معلولیت، خواستار تلاش در جهت الحاق و ادغام معلولان در جامعه شد و گفت: - ایسنا/یزد مدیر کل بهزیستی استان یزد با تاکید بر دسترس پذیر کردن جامعه برای افراد دارای معلولیت، خواستار تلاش در جهت الحاق و ادغام معلولان در جامعه شد و گفت: سیاست هایی که معلولان را به صورت خاص و شهروند درجه دو در نظر می گیرد، ایجاد تبعیض نسبت به این افراد می کند که اصلا زیبنده و شایسته نیست.

رضا ابهت در مراسم جشن روز معلولان در شهرستان بهاباد که به مناسبت دوازدهم آذرماه روز جهانی معلولان و در حضور مسئولان این شهرستان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهاباد برگزار شد، با بیان این که خدمت در سازمان بهزیستی قابل شمارش نیست، گفت: چشم امید ما به حمایت ها و کمک های خیرین، تشکل های غیر دولتی و موسساتی است که یک تنه مسئولیت ها و شرح وظایف بهزیستی را پذیرفته اند و شانه زیر بار مسئولیت گذاشته اند.

وی با بیان این که بحث معلولیت یک بحث ناگزیر در جوامع انسانی است، افزود: باید از توانمندی و قابلیت های معلولین در تمامی زمینه ها استفاده کرد.

ابهت بیان کرد: امروزه به جای آن که معلولیت را پدیده ای فردی تلقی کنند، موضوعی اجتماعی می دانند چرا که اگر جامعه این ظرفیت و توانمندی را داشته باشد که از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جداسازی معلولان از جامعه به عنوان شهروند درجه 2 تبعیض است

جداسازی معلولان از جامعه به عنوان شهروند درجه 2 تبعیض است