مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 09:552022-12-03اجتماعي

مسائل ژنتیکی، عمده ترین علت معلولیت در استان ایلام


مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه بعد از معلولیت جسمی، حرکتی معلولیت های ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و صوت و گفتار به ترتیب بیشترین نوع معلولیت در استان است، - گفت: مسائل ژنتیکی عمده ترین علت معلولیت در استان است.

حسین نورعلیوند امروز شنبه 12آذر به مناسبت روز جهانی معلولان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع حدود 17هزار معلول این استان بیشترین تعداد مربوط به مردان است و معلولیت جسمی، حرکتی با فروانی بیش از 3000 نفر عمده ترین نوع معلولیت را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه بعد از جسمی، حرکتی معلولیت های ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و صوت و گفتار به ترتیب بیشترین نوع معلولیت در استان است، تصریح کرد: بعد از شهرستان ایلام شهرستان های دره شهر، دهلران، چرداول، آبدانان، ایوان، بدره، مهران، ملکشاهی، سیروان و هلیلان به ترتیب بیشترین تعداد معلولان را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام تصریح کرد: افراد دارای معلولیت از طریق مراجعه به بهزیستی و تایید در کمیسیون معلولیت و یا شناسایی از طریق اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و شهری استان شناسایی شده اند.

نورعلیوند مسائل ژنتیکی را عمده ترین علت معلولیت در این استان برشمرد و گفت: معلولان این استان در زمینه های مختلف درمانی، توانبخشی، تحصیلی، معیشت، ازدواج و غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسائل ژنتیکی، عمده ترین علت معلولیت در استان ایلام

مسائل ژنتیکی، عمده ترین علت معلولیت در استان ایلام