مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 10:302022-12-03پزشكي

بیماری مالاریا در تمام شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاهده شده است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: وی تصریح کرد: بیماری مالاریا تقریبا در تمام شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاهده شده و بدنبال این افزایش؛ - ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: وی تصریح کرد: بیماری مالاریا تقریبا در تمام شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاهده شده و بدنبال این افزایش؛ موارد بستری در بیمارستان ها نیز افزایش پیدا که براساس آزمایش های انجام شده از هر 2 نوع انگل های ویواکس و فالسیپاروم است.

دکتر مهدی زنگنه افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 11مورد مالاریا در محدوده شهرهای زیرپوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان شناسایی شده که 744 مبتلا ایرانی و 267 مبتلا غیرایرانی بوده است.

وی گفت: امسال بدلیل بارندگی صورت گرفته و ترددهای غیرقانونی اتباع خارجی و قاچاق سوخت از مرزهای شرقی، موارد بروز بیماری مالاریا نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته بطوری که تنها در 13 روز اخیر 40 مورد مثبت در شهرستان سوران به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به اندمیک بودن بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی لام خون مالاریا و در برخی مراکز میکروسکوپیست های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری مالاریا در تمام شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاهده شده است

بیماری مالاریا در تمام شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاهده شده است