مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 11:102022-12-03اقتصادي

بانک ها حلقوم صنعت گردشگری را فشار می دهند


یک کارشناس گردشگری و استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید مشکلات حوزه گردشگری را کاهش داد، گفت: بانک ها حلقوم صنعت گردشگری را فشار می دهند و شاهد نمک پاشی بانک ها روی زخم فعالان حوزه گردشگری هستیم.

- محمدرضا اورمزدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مشکلات صنعت گردشگری از سال 98 و با گران شدن بنزین آغاز شد و این موضوع تاثیر منفی زیادی روی گردشگری گذاشت، اظهار کرد: با شیوع کرونا و فراگیر شدن آن از اسفند 98 کسب و کارهای ناشی از گردشگری با بحران مواجه و تمامی تاسیسات گردشگری در کشور دچار مشکلات زیادی شدند.

اورمزدی به مصوبه دولت در آن سال به بانک ها در دادن فرصتی برای بازپرداخت اقساط وام برای حمایت از صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: ابلاغیه این مصوبه در سال 99 به کلیه بانک های کشور داده شد و این مصوبه به علت اینکه کرونا همچنان باقی بود تا اسفند ماه سال 1400 انجام شد اما از سال 1401 به علت کمتر شدن کرونا این مصوبه لغو شد.

وی با بیان اینکه کرونا همچنان وجود دارد، به صورت کامل برطرف نشده است و خسارت ناشی از کرونا همچنان پابرجا است، افزود: به دلیل عدم رفع کامل کرونا بسیاری از تورهای گردشگری لغو شد و متاسفانه این تمهیدات از سوی دست اندرکاران گردشگری و در راس آن وزارت گردشگری و بانک مرکزی در سال 1401 دیده نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک ها حلقوم صنعت گردشگری را فشار می دهند

بانک ها حلقوم صنعت گردشگری را فشار می دهند