مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 12:402022-12-03پزشكي

20 سال کاهش طول عمر در چاقی های مفرط/ضرورت پوشش بیمه ای برای درمان های نوین


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه 60 درصد جمعیت کشور از مشکل اضافه وزن رنج می برند و با اشاره به بیماری های نشات گرفته از چاقی، گفت: - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه 60 درصد جمعیت کشور از مشکل اضافه وزن رنج می برند و با اشاره به بیماری های نشات گرفته از چاقی، گفت: جراحی چاقی یک ضرورت درمانی است و مردم نباید آن را جراحی زیبایی بدانند بلکه این عملی برای سلامتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرضا پازوکی_ رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری پنجمین کنگره جراحی های چاقی و متابولیک، گفت: یکی از معضلات امروز جوامع، چاقی و اضافه وزن است؛ به گونه ای که بیش از 60 درصد جمعیت کشور از مشکل اضافه وزن رنج می برند و این یعنی بالغ بر 50 میلیون نفر از جمعیت کشور با این معضل دست به گریبان هستند.

وی گفت: بیماری هایی مثل دیابت که 12 درصد مردم دیابتی هستند یا فشارخون که یک چهارم جمعیت کشور به آن مبتلا هستند، از چاقی سرچشمه می گیرند.

از سنین کودکی تا میانسالی و کهولت، چاقی می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و حتی ممکن است سبب بروز بیماری هایی شود که طول عمر افراد را هم تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: معیار ما برای اضافه وزن و چاقی نمایه توده بدنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 سال کاهش طول عمر در چاقی های مفرط/ضرورت پوشش بیمه ای برای درمان های نوین

20 سال کاهش طول عمر در چاقی های مفرط/ضرورت پوشش بیمه ای برای درمان های نوین