مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 14:152022-12-03اجتماعي

60درصد معلولان در استان ایلام را مردان تشکیل می دهند


مدیر کل بهزیستی ایلام با اینکه بیش از 60درصد معلولان در این استان را مردان تشکیل می دهند، گفت: سهم مردان از معلولیت در این استان بیشتر از زنان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین نورعلیوند روز شنبه به مناسبت 12 آذرماه روز جهانی معلولان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از مجموع حدود 17 هزار معلول این استان بیشترین تعداد مربوط به مردان است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود معلولیت جسمی، حرکتی عمده ترین نوع معلولیت در این استان را تشکیل می دهد بطوریکه بیش از سه هزار نفر از مجموع معلولان با این نوع معلولیت مواجه هستند.

وی اظهار کرد: بعد از جسمی، حرکتی معلولیت های ذهنی، بینایی، شنوایی، روانی و صوت و گفتار به ترتیب بیشترین نوع معلولیت در این استان را تشکیل می دهند.

مدیر کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه عمده معلولان استان در شهرستان ایلام سکونت دارند، گفت: بعد از ایلام شهرستان های دره شهر، دهلران، چرداول، آبدانان، ایوان، بدره، مهران، ملکشاهی، سیروان و هلیلان بیشترین تعداد معلولان را دارند.

به گفته وی، افراد دارای معلولیت از طریق مراجعه به بهزیستی و تایید در کمیسیون معلولیت و یا شناسایی از طریق اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و شهری استان شناسایی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60درصد معلولان در استان ایلام را مردان تشکیل می دهند

60درصد معلولان در استان ایلام را مردان تشکیل می دهند