مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 15:002022-12-03سياسي

پژوهش های علمی باید متناسب با نیازهای امروز کشور باشد


بیشتر پژوهش های ما به خصوص در حوزه علوم انسانی ناظر به نیازهای کشور و جامعه نیست؛ پژوهش های انتزاعی محض است که فرد فقط برای رسیدن به یک رتبه علمی انجام می دهد.

- حجت الاسلام احمدحسین شریفی امروز 12 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پژوهش در خصوص اهمیت پژوهش بیان کرد: هفته پژوهش که از امروز تا پایان هفته واقع شده است فرصت مناسبی برای شناخت مسائل مختلف حوزه پژوهش و خدماتی است که پژوهش می تواند به مردم و جامعه ارائه دهد.

مراکز علمی بدون پژوهش مراکزی مرده هستند به همین دلیل پژوهش یک امر دائمی است که رشد قدرت و اقتدار جامعه را به دنبال دارد.

وی افزود: یکی از معضلات در حوزه پژوهش در دنیا مسئله اخلاق پژوهش است، چه پژوهش هایی که در آن ها اخلاق پژوهشی رعایت نمی شود و حتی پژوهش دیگران را به سرقت می برند که اسناد و آیین نامه های مربوط به این موضوع باید مورد تأکید قرار داده شود.

شریفی در خصوص اقتصاد پژوهش نیز تشریح کرد: دولت ها معمولا سرمایه گذاری ویژه بر روی پژوهش دارند؛ ما علی رغم اینکه جزء کشورهای پیشرفته هستیم اما در حوزه پژوهش جزء کشورهای برتر قرار نداریم.

ریاست دانشگاه قم در خصوص فرهنگ پژوهش توضیح داد: باید از کودکی بتوانیم ادبیات و روحیه پژوهشگری و تحقیق را به کودکان بیاموزیم که سهم عمده ای از تحقق آن بر عهده آموز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش های علمی باید متناسب با نیازهای امروز کشور باشد

پژوهش های علمی باید متناسب با نیازهای امروز کشور باشد