مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 15:102022-12-03اقتصادي

سرنوشت حمام تاریخی پرحاشیه کرمانشاه چه می شود؟


حدود شش سال پیش بود که برای اولین بار طرح راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه تحت نظر سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) و با همکاری میراث فرهنگی استان مطرح شد.

- ایسنا/کرمانشاه حدود شش سال پیش بود که برای اولین بار طرح راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه تحت نظر سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(یونیدو) و با همکاری میراث فرهنگی استان مطرح شد.

باتوجه به تاکید یونیدو مبنی بر لزوم راه اندازی خانه های خلاق صنایع دستی در فضاها و بناهای تاریخی، مقرر شد که این مرکز در کرمانشاه در محل حمام حاج شهباز خان راه اندازی شود.

حمام حاج شهباز خان، حمامی قدیمی در دل بازار سنتی شهر کرمانشاه است که به مانند سایر اجزاء بازار به مرور زمان دچار فرسودگی شده، برای همین میراث فرهنگی استان اقدامات مرمتی را با صرف حدود یک میلیارد تومان روی آن انجام داد و قدم های بعدی برای راه اندازی این مرکز برداشته شد.

سرانجام مسئولین میراث فرهنگی استان از افتتاح این پروژه به عنوان اولین خانه خلاق صنایع دستی کشور در دهه فجر 1398 خبر دادند، اما دهه فجر آمد و خبری از افتتاح این مرکز نشد.

خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه درحالی که هنوز اما و اگرهای زیادی درمورد آن وجود داشت و مشخص نبود که آیا آماده بهره برداری است یا خیر، بهار سال 1399 با حضور ویدئوکنفرانسی علی اصغر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت حمام تاریخی پرحاشیه کرمانشاه چه می شود؟

سرنوشت حمام تاریخی پرحاشیه کرمانشاه چه می شود؟