مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 15:402022-12-03اجتماعي

افزایش گورهای ایرانی پارک ملی کویر به 28 راس/ چرایی کاهش جمعیت گورها


به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمان با انتقال 12 راس گورخر ایرانی به پارک ملی کویر طی یک ماه گذشته جمعیت گورهای ایرانی در این زیستگاه احیاشده به 28 راس رسید.

- ایسنا/سمنان به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمان با انتقال 12 راس گورخر ایرانی به پارک ملی کویر طی یک ماه گذشته جمعیت گورهای ایرانی در این زیستگاه احیاشده به 28 راس رسید.

بهرامعلی ظاهری12 آذرماه در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: در یک ماه گذشته 12 راس گورخر از پارک ملی کرمان به پارک ملی کویر گرمسار استان سمنان، با هدف معرفی و تکثیر گونه، منتقل شد که اکنون با تکمیل بررسی های علمی و اطمینان از سازگاری با محیط، 10 راس در پارک رهاسازی شدند.

وی ادامه داد: 12 راس گورخر با طی مسافت یک هزار و 250 کیلومتر از پارک ملی خَبْر کرمان به پارک ملی کویر گرمسار در غرب استان سمنان به سلامت منتقل شدند که از 12 راس گورخر انتقال یافته به پارک ملی کویر گرمسار، 6 راس ماده، سه راس نر و سه راس نابالغ است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان ادامه داد: پارک ملی کویر یکی از قدیمی ترین مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست است که تا چند دهه قبل بهترین ذخیره جمعیت گورخر آسیایی را میزبانی می کرد، اما در اثر خشکسالی و شکار غیرمجاز، جمعیت این گونه ارزشمند از دست رفت و آخرین گزارش ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش گورهای ایرانی پارک ملی کویر به 28 راس/ چرایی کاهش جمعیت گورها

افزایش گورهای ایرانی پارک ملی کویر به 28 راس/ چرایی کاهش جمعیت گورها