مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 15:502022-12-03سياسي

اسلامی: در کنار ساخت نیروگاه کارون یک نیروگاه 25 مگاواتی در 2 فاز اجرا می شود


آغاز احداث نیروگاه 300 مگاواتی «کارون» در دارخوین جدا از نشان دادن بلوغ علمی و فناوری متخصصان داخلی، پرورش نیروی انسانی متخصص را نیز به همراه خواهد داشت.

- رییس سازمان انرژی اتمی گفت: آغاز احداث نیروگاه 300 مگاواتی کارون در دارخوین جدا از نشان دادن بلوغ علمی و فناوری متخصصان داخلی، پرورش نیروی انسانی متخصص را نیز به همراه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی صبح روز شنبه در جریان سفر به استان خوزستان، آغاز عملیات احداث نیروگاه 300 مگاواتی (کارون) در دارخوین از توابع شهرستان شادگان در استان خوزستان را اعلام کرد.

معاون رییس جمهور در حاشیه آغاز عملیات احداث نیروگاه کارون با اشاره به ساخت این نیروگاه در راستای اجرای سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی، اظهار کرد: احداث نیروگاه کارون و توسعه نیروگاه های اتمی یکی از اهداف سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی تا افق 1420 است.

وی افزود: قرارداد ساخت نیروگاه اتمی کارون (شهدای دارخوین) قبل از انقلاب با یک شرکت فرانسوی منعقد شده بود که با پیروزی انقلاب تعهدات انجام نگرفت؛ بعد از آن هم کشورهای گوناگون به خاطر تحریم ها با جمهوری اسلامی همکاری نکردند و این پروژه سالیان سال بود که متوقف شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسلامی: در کنار ساخت نیروگاه کارون یک نیروگاه 25 مگاواتی در 2 فاز اجرا می شود

اسلامی: در کنار ساخت نیروگاه کارون یک نیروگاه 25 مگاواتی در 2 فاز اجرا می شود