مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 16:052022-12-03بين الملل

کودکان یمنی، قربانیان اصلی جنگ افروزی های ائتلاف متجاوز سعودی


رییس یک مرکز حقوق بشری با اشاره به اینکه تا کنون حدود چهار هزار کودک یمنی بر اثر حملات مستقیم ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسیده اند، گفت که کودکان از اهداف اصلی جنگ علیه یمن هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رییس مرکز حقوق بشری چشم بشریت با اشاره به شرایط فاجعه بار کودکان یمنی در سال های تجاوز و محاصره علیه این کشور در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری العهد گفت: وضعیت غم انگیز و فاجعه بار کودکان یمنی بر کسی پوشیده نیست و تمام حقوق اولیه و اصلی آنها از حق زندگی گرفته تا سایر حقوق توسط ائتلاف متجاوز سعودی نقض و سلب شده است.

احمد ابو حمراء در ادامه این مصاحبه با تأکید بر اینکه شماری کودکان شهید یمنی بر اثر حملات مستقیم هوایی و توپخانه ای به 4061 شهید و شمار زخمی ها به 4739 نفر رسیده است، افزود: با توجه به تعداد زیاد کودکان شهید و مجروح در هشت سال تجاوز سعودی، احتمال اینکه آنها به اشتباه هدف قرار گرفته باشند وجود ندارد و می توان مطمئن بود که این کودکان جزو اهداف ائتلاف سعودی بوده اند.

وی به بی تفاوتی سازمان های بین المللی در قبال جنایت صورت گرفته در قبال کودکان یمنی تصریح کرد: سازمان هایی که انتظار می رود در قبال کودکان یمنی نقش مفید و مؤثر ایفا کنند، تقریباً هیچ حضوری ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان یمنی، قربانیان اصلی جنگ افروزی های ائتلاف متجاوز سعودی

کودکان یمنی، قربانیان اصلی جنگ افروزی های ائتلاف متجاوز سعودی