مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 16:552022-12-03اقتصادي

معدن کرومیت در انتظار رفع مشکل/ گنجی بر روی محرومیت


معدن کرومیت منوجان که 70 درصد ذخیره کرومیت کشور را در خود جای داده است 7 ماه در انتظار رفع مشکل است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: معدن کرومیت منوجان یکی از غنی ترین معادن کرومیت جهان است و 70 درصد از ذخایر این سنگ گران قیمت در ایران را در خود جای داده است اما عدم توانمندی پیمانکار این معادن در سال های اخیر موجب بروز مشکلاتی در این مجتمع معدنی - صنعتی شده بود و در نهایت خرداد ماه سال جاری این معدن دچار رکود و تعطیلی شد.

مردم منتظر چرخیدن چرخ معدن کرومیت هستند از آن زمان هزار و 200 کارگر این معدن در انتظار رفع مشکلات در مسیر آغاز فعالیت این معدن هستند تا معدن آسمینون بار دیگر به چرخه صنعتی و معدنی کشور برگردد و نقش خود را برای توسعه و پیشرفت کشور ایفا کند.

در حالی که به دلیل خصوصیات این فلز در صنایع پیشرفته کرومیت از ذخایر معدنی با ارزش کشور محسوب می شود و در کنار تأمین نیاز داخلی می تواند در ارز آوری نیز تأثیر گذار باشد اما هم اکنون این معدن تعطیل است و هزاران نفر در منوجان که در این معدن کار می کردند چشم انتظار پیگیری های و چاره اندیشی مسئولان هستند.

هر چند این معدن از ابتدای خرداد ماه تعطیل شد اما مشکلات کارگری معدن آسمینون از سال ها قبل وجود داشت و کار فرما نیز توان رفع مشکلات را نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معدن کرومیت در انتظار رفع مشکل/ گنجی بر روی محرومیت

معدن کرومیت در انتظار رفع مشکل/ گنجی بر روی محرومیت