مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 18:202022-12-03اقتصادي

افزایش 3.5 برابری صادرات میگو به روسیه


معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به تکمیل فرایند تولید و صادرات آبزیان کشور گفت: صادرات میگو به روسیه در ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.

- 5 برابر بیشتر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران گفت: مشکل صادرات میگوی گلستان به روسیه برطرف شده و این محصول از این پس به طور مستقیم به این کشور صادر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی گمیشان به مرز آبی، می توان از این ظرفیت برای کشت فراسرزمینی با کشور همسایه و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی استفاده کرد.

حسینی با تاکید بر سرمایه گذاری برای کشت 10 هزار هکتار از زمین های مستعد گمیشان برای پرورش میگو و ماهیان خاویاری، گفت: با عملیاتی شدن این سطح از اراضی برای کشت آبزیان، مشکل بیکاری منطقه برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری برای تکمیل زیرساخت مورد نیاز سایت 4 هزار هکتاری پرورش میگوی گمیشان، اجرای طرح 6 هزار هکتاری پرورش میگو و ماهیان خاویاری این منطقه هم نباید معطل بماند.

رییس سازمان شیلات ایران همچنین سرمایه گذاری زنجیره تولید آبزیان و پایداری تولید در حوزه میگوی گمیشان را ضروری دانست و افزود: باید در این حوزه سرمایه گذاری پیش، حین و پس از تولید به دقت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3.5 برابری صادرات میگو به روسیه

افزایش 3.5 برابری صادرات میگو به روسیه