مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 11:152022-12-04بين الملل

اعتراف اندیشمندان آمریکایی به افول هژمونی آمریکا


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، آمریکا گرچه تلاش می کند همچنان به متحدان خود القا کند قدرت برتر در عرصه بین المللی است و نظم تک قطبی با محوریت این کشور همچنان دوام دارد، - نه تن ها متحدان آمریکا، دیگر همچون گذشته به واشنگتن اعتماد نداشته باشند بلکه در داخل این کشور نیز اندیشمندان آمریکایی به دولتمردان شان توصیه می کنند خود را برای نظم جدید جهانی آماده کنند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، آمریکا گرچه تلاش می کند همچنان به متحدان خود القا کند قدرت برتر در عرصه بین المللی است و نظم تک قطبی با محوریت این کشور همچنان دوام دارد، اما در سال های گذشته به هیچ وجه نتوانسته در عرصه عمل، این مسأله را ثابت کند و بر عکس هر روز نشانه های بیشتری از زوال قدرت این کشور بروز می کند.

شاید خروج فاجعه بار آمریکا از افغانستان را بتوان یکی از مظاهر آشکار پایان هژمونی آمریکا دانست، اما روند رو به زوال این کشور به همین مورد خلاصه نمی شود و در عرصه های مختلف قافیه را به کشور های قدرتمند دیگر باخته است.

همین مسائل باعث شده نه تن ها متحدان آمریکا، دیگر همچون گذشته به واشنگتن اعتماد نداشته باشند بلکه در داخل این کشور نیز اندیشمندان آمریکایی به دولتمردان شان توصیه می کنند خود را برای نظم جدید جهانی آماده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف اندیشمندان آمریکایی به افول هژمونی آمریکا

اعتراف اندیشمندان آمریکایی به افول هژمونی آمریکا