مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 12:502022-12-04بين الملل

وزیر خارجه فنلاند: تهدیدات هسته ای روسیه عامل تمایل ما به ناتو است


وزیر خارجه فنلاند ادعا کرد، حمله روسیه به اوکراین هشدارهای امنیتی را در اروپا برجسته کرده و به خاطر لفاظی های مسکو در رابطه با مسئله هسته ای، - وزیر خارجه فنلاند ادعا کرد، حمله روسیه به اوکراین هشدارهای امنیتی را در اروپا برجسته کرده و به خاطر "لفاظی های مسکو" در رابطه با مسئله هسته ای، فنلاند خواستار عضویت سریع در ناتو است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان امنیت و همکاری اروپا در لودز لهستان، طی مصاحبه ای با خبرگزاری کیودو گفت: حمله روسیه به اوکراین یعنی سطح امنیت در اروپا تغییر کرده است.

وزیر خارجه فنلاند در ادامه افزود: تهدیدهای هسته ای مسکو باعث شده تا فنلاند به این فکر باشد که در صورت چنین اتفاقی، چگونه باید پاسخ دهد و از کجا باید کمک دریافت کند.

در نتیجه همین نگرانی ها هستند که موجب شده تا هلسینکی خواستار عضویت سریع در ائتلاف نظامی ناتو شود.

فنلاند که 1340 کیلومتر مرز زمینی با روسیه دارد، در ماه مه به همراه همسایه اش سوئد درخواست پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را مطرح و نسبت به حمله روسیه به اوکراین و خطرات احتمالی ابراز نگرانی کردند.

تاکنون 28 کشور از این ائتلاف 30 عضوی با این درخواست فنلاند و سوئد موافقت کرده اند، اما مجارستان و ترکیه هنوز موافقت خود را در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه فنلاند: تهدیدات هسته ای روسیه عامل تمایل ما به ناتو است

وزیر خارجه فنلاند: تهدیدات هسته ای روسیه عامل تمایل ما به ناتو است