مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 13:102022-12-04اقتصادي

غربالگری ژنتیک خانوارهای دارای 2 معلول به بالا


معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور گفت: غربالگری ژنتیک برای خانوارهای دارای 2 معلول به بالا قبل، حین و بعد از بارداری از اولویت های بهزیستی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور در پنل اول تخصصی گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با محوریت قانون حمایت از حقوق معلولان و مسئولیت های اجتماعی ضمن تبیین و تشریح اقدامات حوزه به انواع غربالگری ها اشاره کرد و گفت: غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال، 25 سال توسط سازمان بهزیستی در حال انجام است به طوری که در حال حاضر بیش از 52 میلیون غربال در سه نوبت صورت گرفته است و از این تعداد 370 هزار آمبلیوپی شناسایی و خدمات دریافت کردند.

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه غربالگری از سال 1384 آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون 92 درصد موالید زنده تحت پوشش قرار گرفتند به طوری که 13 میلیون و 300 هزار نوزاد غربال شدند و کودکان تشخیصی از سمعک و کاشت حلزون بهره مند شدند.

به گفته این مقام مسئول، غربالگری ژنتیک برای خانوارهای دارای 2 معلول به بالا قبل، حین و بعد از بارداری از اولویت های سازمان بهزیستی کشور است؛ همچنین با توجه به گران بودن آزمایش های ژنتیک به مددجویان خدمات رایگان و به خانواده های نیازمند هم کمک هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری ژنتیک خانوارهای دارای 2 معلول به بالا

غربالگری ژنتیک خانوارهای دارای 2 معلول به بالا