مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 15:352022-12-04سياسي

غربالگری ژنتیک خانوارهای دارای 2 معلول به بالا


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور در پنل اول تخصصی گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با محوریت قانون حمایت از حقوق معلولان و مسئولیت های اجتماعی ضمن تبیین و تشریح اقدامات .

- معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور گفت: غربالگری ژنتیک برای خانوار های دارای 2 معلول به بالا قبل، حین و بعد از بارداری از اولویت های بهزیستی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور در پنل اول تخصصی گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با محوریت قانون حمایت از حقوق معلولان و مسئولیت های اجتماعی ضمن تبیین و تشریح اقدامات حوزه به انواع غربالگری ها اشاره کرد و گفت: غربالگری بینایی کودکان 3 تا 6 سال، 25 سال توسط سازمان بهزیستی در حال انجام است به طوری که در حال حاضر بیش از 52 میلیون غربال در سه نوبت صورت گرفته است و از این تعداد 370 هزار آمبلیوپی شناسایی و خدمات دریافت کردند.

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه غربالگری از سال 1384 آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون 92 درصد موالید زنده تحت پوشش قرار گرفتند به طوری که 13 میلیون و 300 هزار نوزاد غربال شدند و کودکان تشخیصی از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری ژنتیک خانوارهای دارای 2 معلول به بالا

غربالگری ژنتیک خانوارهای دارای 2 معلول به بالا