مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 17:052022-12-04اقتصادي

سلامت سوزی با مازوت تا کی؟


مازوت سوزی پالایشگاه ها، نیروگاه ها و صنایع که قرار بود در سال 1394 و با افزایش تولید گاز طبیعی متوقف شود، حالا به سال 1403 موکول شده است.

چرا ایران به عنوان دومین دارنده مخازن گازی جهان با مشکل کمبود گاز در پاییز و زمستان مواجه است؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه خراسان نوشت: سرمای زمستان هنوز از راه نرسیده اما همانند بسیاری از پاییزهای دیگر امسال هم افزایش مصرف گاز خانگی، توجیهی برای مازوت سوز شدن صنایع و نیروگاه ها شده و صدای منتقدان را درآورده است.

خبر یا همان شایعه گرانی سیمان که بی ارتباط با مازوت سوز شدن شرکت های تولیدکننده سیمان نبود، دیروز دست به دست و البته تکذیب شد اما قبل از آن، دودهای بلندشده از نیروگاه شازند اراک واکنش ها را برانگیخته بود.

اتفاقی که بر خلاف اولی شایعه نبود و علی اکبر کریمی ، نماینده اراک، هم هفته گذشته، در تذکری شفاهی اعلام کرد: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند، نفس مردم روستاهای اطراف را به شماره انداخته است.

در این میان البته زمزمه های استفاده از مازوت در نیروگاه اصفهان نیز جدی تر شده و قاسم زاده یک مقام محیط زیست آذربایجان شرقی هم از صدور مجوز استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز خبر داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلامت سوزی با مازوت تا کی؟

سلامت سوزی با مازوت تا کی؟