مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 19:252022-12-04اجتماعي

توسعه پایدار بدون توجه به منابع خاک امکانپذیر نیست


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: بدون تردید توسعه پایدار هیچ کشوری بدون توجه بـه منـابع خـاک، دسـت یافتنی نخواهد بود و همه باید برای حفظ این امانت برای نسل های آینده تلاش کنند.

- سیدرضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم امروز 13 آذرماه در همایش خاک، سرآغاز غذا که به مناسبت روز جهانی خاک در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، گفت: متأسفانه در کشورمان غفلت طولانی مدت نسبت به مسأله بسیار مهم و حساس خاک داشته ایم.

وی با بیان اینکه موضوع خاک، شاید از آب هم مهمتر باشد، تصریح کرد: خاک به عنوان منبع طبیعی، سرمایه ملی و بستر حیات، نقش اصلی و اساسی در استقرار و رشد جوامع بشری و نیز سایر مخلوقات دارد و در واقع بخشی از زنجیره غذایی انسان و سایر حیوانات از خاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم وجود هرگونه آلودگی در خاک را موجب نابودی انسان دانست و گفت: خاک از منابع تجدیدپذیر به شمار می رود، اما تشکیل هر سانتی متر خاک در شرایط مختلف آب و هوایی از 100 تا 10 هزار سال طول می کشد.

وی تهدیدات زیست محیطی خاک را شامل دو بخش فرسایش و آلودگی خاک عنوان کرد و افزود: امروز متأسفانه علاوه بر آلودگی بخشی از اراضی و مراتع پیرامون شهر قم، شاهد گسترش پدیده شوم گرد و غبار در استان بوده ایم و این یک زنگ خطر جدی برای همه مردم و مسئ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پایدار بدون توجه به منابع خاک امکانپذیر نیست

توسعه پایدار بدون توجه به منابع خاک امکانپذیر نیست