مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 20:462022-12-04اقتصادي

از شایعه تا واقعیت واردات 70هزار تراکتور به کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، ابوذر جمشیدوند امروز در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران که به منظور تسهیل عرضه مستقیم تراکتور به کشاورزان صورت  گرفت، در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: موارد تولید، واردات و صادرات در دفتر تخصصی که با دستور وزیر صمت تشکیل شده کاملا رصد، بررسی، پیگیری و مجوزهای لازم برای این منظور صادر می شود که تاکنون هیچ ثبت سفارشی درباره واردات 70 هزار تراکتور از این مجموعه صورت نگرفته است.

افزود: توجه به حوزه تولید داخل که دستور صریح رییس جمهور و وزیر صمت را به عنوان پشتوانه همراه دارد در دستور کار تمامی ارگانها و نهادهای ذیربط می باشد و برمبنای آن تازمانی که محصولی تولید داخل داشته باشد ممانعت بر واردات آن مورد تاکید بوده و حتی امکان واردات بر آن متصور نیست.

وی اضافه کرد: وقتی در کشور واحد تولیدی معظمی همچون تراکتورسازی ایران را با 11 شرکت اقماری و بیش از 600 تامین کننده داریم که کاملا نیاز داخلی را به محصول تراکتور پاسخگو می باشد دلیلی بر واردات وجود ندارد.

جمشیدوند با تاکید بر اینکه امسال افزایش تولید تراکتور در کشور از 22 هزار دستگاه به 35 هزار دستگاه اتفاق افتاده اضافه کرد: در حال حاضر تراکتورسازی، تراکتورهای را با توان 35 تا 160 اسب بخار تولید می کند که برنامه ریزی تولید تراکتورهایی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از شایعه تا واقعیت واردات 70هزار تراکتور به کشور

از شایعه تا واقعیت واردات 70هزار تراکتور به کشور