مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 00:002022-12-04سياسي

نقش آیت الله خامنه ای در احیای عزاداری فاطمیه/ دعای خاص رهبر انقلاب در این ایام


مجالس عزاداری فاطمیه قبل از انقلاب رونق چندانی نداشت و محدود میان خواص و دربرخی شهرها برگزار می شد اما بعد از انقلاب، با توجه ویژه آیت الله خامنه ای رونق گرفت و در سال های اخیر بسیاری از هیأت ها در فاطمیه مجلس عزا برپا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، 13 جمادی الاول و 3 جمادی الثانی در تقویم شیعیان به عنوان ایام شهادت حضرت زهرا (س) به روایت های 75 و 95 روز شناخته می شود که در این ایام هیأت های عزاداری مجالس عزا برپا می کنند.

ایام فاطمیه اول و دوم از ایام مناسبتی خاص هیأتی ها به حساب می آیند که در سال های اخیر برنامه ویژه ای برای آن دارند.

در گذشته این مجلس های عزاداری محدود بود و تنها در برخی از شهرها آن هم به صورت خانگی و یا مجالس محدود برپا می شد و رونق و شور چندانی نداشت اما به خصوص بعد از انقلاب سلامی و در سال های اخیر حال وهوای عزاداری های فاطمیه متفاوت شده است.

در گذشته 2 ماه محدود برای فاطمیه عزاداری می شد مرتضی طاهری مداح اهل بیت (ع) و رییس هیأت مدیره خانه مداحان در این خصوص اظهار داشت: از قدیم الایام عزاداری فاطمیه درشهرهای بزرگ مانند مشهد، تهران و قم رواج داشت و جلسات خوب و متداولی برگزار می شد و حتی در برخی از شهرها، 2 ماه عزاداری فاطمیه برپا می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آیت الله خامنه ای در احیای عزاداری فاطمیه/ دعای خاص رهبر انقلاب در این ایام

نقش آیت الله خامنه ای در احیای عزاداری فاطمیه/ دعای خاص رهبر انقلاب در این ایام