مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 05:052022-12-05اجتماعي

پساب و پسماند بلای جان «خاک»


سرپرست معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تولید محصولات سالم نیازمند بهره برداری از منابع خاک سالم همراه با مدیریت درست است، - اظهارکرد: بیشترین سهم آلودگی خاک در استان های نفت خیز مربوط به ترکیبات نفتی و در سایر استان ها مربوط به پسماند و پساب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هر ساله سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) در روز 5 دسامبر ( 14 آذر) روز جهانی خاک را گرامی می دارد.

شعار سال جاری میلادی تاکید بر ارتباط خاک و تغذیه ، خاک سرآغاز غذا (Soil ,where food begins) اعلام شده است.

ایرج حشمتی در گفت و گو با ایسنا به مناسبت روز جهانی خاک درباره آخرین فرسایش خاک در ایران اظهار کرد: بر اساس آمارنامه سال 1399 مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی میزان فرسایش خاک در سطح 125 میلیون هکتار از حوزه های آبخیز کشور متوسط سالیانه حدود 16.

7 تن در هکتار و میزان متوسط سالانه رسوب برابر 6 تن در هکتار است.

اجرای برنامه های آبخیزداری برای کاهش روند تخریب خاک وی درباره اقداماتی که برای کاهش این روند انجام شده است، گفت: موضوع تخریب خاک در قانون حفاظت خاک مطابق ماده 16 به وزارت جهاد کشاورزی تکلیف شده است.

در این راستا این وزارتخانه در گزارش آمارنامه اعلام کرده است که در سال 1399 در سطح یک میلیون و 84 هزار و 36 هکتار برنامه های آبخیزداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پساب و پسماند بلای جان «خاک»

پساب و پسماند بلای جان «خاک»