مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 08:302022-12-05اقتصادي

زمان بهره برداری سد درکاه بشاگرد مشخص شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: سد درکاه بشاگرد با ظرفیت ذخیره سازی یک میلیون متر مکعب سیلاب تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

- جمشید عیدانی در تشریح این خبر، افزود: سد درکاه با ظرفیت ذخیره سازی 1 میلیون متر مکعب سیلاب در نزدیکی شهر گوهران و روستای درکاه احداث شده و نوع سازه این سد بتنی - وزنی با مغزه سنگی است.

عیدانی با بیان اینکه سد درکاه که در شرق هرمزگان قرار دارد، مراحل پایانی ساخت را طی می کند و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: با ساخت این سد ضمن جلوگیری از ورود رسوبات به مخزن سد جگین، می توان با جمع آوری سیلاب های مسیل درکاه و توزیع آن، منبع آب شرب مناسب و پایدار برای روستاهای پایین دست تامین کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان بیان کرد: روستای درکاه با حدود 200 خانوار جمعیت در شمالی ترین و مرتفع ترین بخش حوزه آبریز جگین واقع شده است.

این ویژگی جغرافیایی سبب شده که بارندگی در این منطقه نسبت به سایر مناطق بشاگرد شدت بیشتری داشته باشد و حتی در فصل تابستان نیز شاهد بارندگی باشیم.

عیدانی با اشاره به اینکه عدم قدرت کافی زمین در نگهداشت رطوبت، شیب تند اراضی منطقه و همچنین نبود ساز و کار مناسب جهت ذخیره این بارش ها سبب شده تا رواناب به صورت جریان سیلابی مخرب در مدت زمان کوتاهی و بدون استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان بهره برداری سد درکاه بشاگرد مشخص شد

زمان بهره برداری سد درکاه بشاگرد مشخص شد