مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 08:302022-12-05اقتصادي

روسیه نفت مشمول سقف قیمت صادر نخواهد کرد


الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد روسیه نفتی که مشمول سقف قیمت غربی قرار بگیرد را صادر نخواهد کرد؛ حتی اگر مجبور شود تولیدش را کاهش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشورهای گروه هفت و استرالیا روز جمعه با تعیین قیمت 60 دلار در هر بشکه برای نفت دریابرد روسیه موافقت کردند.

این توافق پس از جلب حمایت لهستان و موافقت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این سقف قیمت انجام شد.

اقدام غرب برای ممنوع کردن ارائه خدمات حمل، بیمه و بیمه اتکایی برای محموله های نفت روسیه که بالاتر از این سقف قیمت فروخته می شوند، تلاشی برای تنبیه پوتین برای جنگ در اوکراین است.

الکساندر نواک اظهار کرد: این اقدام غرب مداخله نسنجیده است که برخلاف مقررات تجارت آزاد بوده و بازارهای انرژی جهانی را با ایجاد کمبود عرضه، دچار بی ثباتی خواهد کرد.

نواک که مقام دولتی مسئول نفت، گاز، انرژی اتمی و زغال سنگ روسیه است، اظهار کرد: ما روی مکانیزمی کار می کنیم تا استفاده از ابزار سقف قیمت فارغ از هر نرخی که تعیین شود را ممنوع کنیم زیرا چنین مداخله ای، ممکن است باعث بی ثباتی بیشتر بازار شود.

ما نفت و فرآورده های نفتی را تنها به کشورهایی خواهیم فروخت که با ما تحت شرایط بازار همکاری می کنند؛ حتی اگر مجبور شویم، تولید را اندکی کاهش می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه نفت مشمول سقف قیمت صادر نخواهد کرد

روسیه نفت مشمول سقف قیمت صادر نخواهد کرد