مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-05اقتصادي

تولید مرغ همدان بیش از نیاز است


معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه تولید مرغ در استان مازاد بر نیاز است، از تولید روزانه 140 تن مرغ در این استان خبر داد.

- حسین فضلی با اشاره به اینکه به جز شهریورماه و مقطعی از مهرماه، روزانه به طور متوسط 130 تا 140 تن تولید مرغ داشتیم، اظهار کرد: در آبان ماه دو میلیون و 900 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است که بیشتر از نیاز استان بوده و احتمالاً 180 تا 200 تن تولید داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیاز استان 80 تا 90 تن است، تصریح کرد: به علت افزایش تولید، لاشه مرغ و مرغ زنده به سایر استان ها صادر می شود و بخشی از مرغ مازاد را هم پشتیبانی امور دام طبق قرارداد و براساس قیمت گذاری که در کمیته کشوری و استانی انجام شده است، خریداری می کند.

فضلی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرغ آرین به صورت ویژه خریداری می شود، افزود: آنچه مسلم است بازار قیمت را تعیین می کند، مرغدار نهاده را با قیمت آزاد می خرد و تولید هم با قیمتی که بازار تعیین می کند، انجام می شود.

در دوره قبل که مرغدار قیمت مصوب را رعایت نکرد، با توجه به اینکه مرغ کم و تقاضا بیشتر بود، به همین علت قیمت بالاتر رفت.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: 25 واحد مرغداری، پرونده تعزیراتی داشتند که در جلسه ای با حضور استا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید مرغ همدان بیش از نیاز است

تولید مرغ همدان بیش از نیاز است