مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 09:102022-12-05اجتماعي

آلودگی خاک، تهدیدی پنهان زیر پای شما


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: حفظ خاک برای امنیت غذایی و تضمین آینده پایدار ما ضروری است.

- ایسنا/مرکزی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: حفظ خاک برای امنیت غذایی و تضمین آینده پایدار ما ضروری است.

یوسف یوسفی 14 آذرماه به مناسبت روز جهانی حفاظت از خاک با شعار حفاظت خاک، صنعت و امنیت غذایی در جمع خبرنگاران بیان کرد: روز جهانی خاک (World Soil Day) هر ساله در روز 5 دسامبر ( 14 آذر 1401 ) از طرف فائو با هدف افزایش آگاهی رسانی در مورد اهمیت خاک و لزوم حفاظت از آن به عنوان منبع تامین غذای بشر و میزبان 25 درصد از تنوع زیستی کره زمین و اهمیت حفظ اکوسیستم های سالم و رفاه انسان از طریق رسیدگی به چالش های رو به رشد در مدیریت خاک و همچنین آموزش سلامت خاک و تشویق جوامع به بهبود سلامت خاک، برگزار می شود.

وی افزود: برای تولید یک سانتیمتر خاک زراعی و حاصلخیز، 800 تا 700 سال، زمان نیاز است و ضروری است که در تمامی فعالیت ها توجه ویژه را به حفظ و صیانت این موهبت الهی معطوف داشت.

یوسفی با تاکید بر فرسایش به عنوان تهدیدی دائمی برای خاک افزود: شخم زدن خلاف جهت شیب زمین توسط کشاورزان، آتش نزدن کاه و باقیمانده محصولات فرعی در زمین های کشاورزی، جلوگیری از تخریب مراتع، قطع نکردن درختان و بوته های گیاهان، از جمله مواردی هستند که به حف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی خاک، تهدیدی پنهان زیر پای شما

آلودگی خاک، تهدیدی پنهان زیر پای شما