مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 11:302022-12-05پزشكي

با کودکان بیش فعال خود چگونه رفتار کنیم؟


یک روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مصرف دارو، آموزش والدین برای ارتباط صحیح و آموزش برخی تکنیک های رفتاری به کودکان بیش فعال می تواند به آن ها در افزایش دقت و تمرکز کمک کند.

- الهام زارعان در گفت وگو با ایسنا درخصوص ویژگی های کودکان بیش فعال و شیوه برخورد با آن ها، اظهار کرد: معمولا پیش از اینکه کودکان به مقطع دبستان وارد شوند و یا حتی در مقطع پیش دبستانی امکان شناسایی کودکان بیش فعال وجود دارد، عدم دقت و تمرکز، تکانشگری و داشتن فعالیت بیشتر از سایر گروه های هم سن از جمله خصوصیات کودکان بیش فعال به شمار می آیند.

این روانپزشک افزود: تحرک و فعالیت کودکان بیش فعال تا اندازه ای زیاد است که منجر به اذیت و آزار اطرافیان می شود و یا اینکه خانواده به دلیل تحرک بالای کودک از رفتن به مهمانی خودداری می کنند و یا اینکه معلمان کودکان بیش فعال از این گلایه دارند که کودک تحمل نشستن روی صندلی برای فراگیری دروس را ندارد و مدام درحال صحبت با سایر دانش آموزان است.

وی ادامه داد: کودکان بیش فعال دارای بی قراری هستند و به همین دلیل توان ایستادن در صف های نوبت را ندارند برای مثال زمانی که به مطب پزشک مراجعه می کنند مدام درب اتاق پزشک را می زنند یعنی تحمل ندارند منتظر بمانند تا نوبت آن ها فرا برسد و یا اینکه کودکان بیش فعال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با کودکان بیش فعال خود چگونه رفتار کنیم؟

با کودکان بیش فعال خود چگونه رفتار کنیم؟