مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 12:112022-12-05اجتماعي

آلودگی رودخانه ارس نگران کننده است/ تداخل زیست محیطی احداث فرودگاه رفع شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، مجید کیانی  امروزدر مراسم آغاز سرشماری حیات وحش استان آذربایجان شرقی بر لزوم رفع مشکلات تداخل محدوده پروژه های حمل ونقل، صنعت، گردشگری و کشاورزی ارس با مناطق حفاظت شده محیط زیست تاکید کرد.

وی افزود: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری طی سال های اخیر رفع موانع تولید و اشتغالزایی و خودکفایی است و ما برای تحقق منویات رهبری و ایجاد و توسعه زمینه های تولید محصولات کشاورزی، گلخانه ای، شیلاتی و پروتیینی و همچنین صنایع معدنی ارس به حل مسئله محیط زیست نیازمندیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به مشاهده آلودگی آب ارس در برخی مسیرها، یادآور شد: با توجه به شتاب توسعه صنعت گلخانه و کشاورزی مدرن و شیلات در منطقه آزاد ارس یکی از دغدغه های اصلی و نگران کننده ما مسئله کاهش و آلودگی آب رودخانه ارس است که می تواند پروژه مهم و قابل پیگیری برای اداره کل محیط زیست استان باشد.

وی مشکل تداخل معدن مسجد داغی با منطقه حفاظت شده کیامکی را یادآور شد و گفت: بخشی از معدن مسجد داغی که تاکنون 43 هزار متر مربع اکتشاف در آن انجام شده و یکی از ذخایر معدنی بزرگ و با خلوص بالا در کشور محسوب می شود، به دلیل قرارگیری در مناطق حفاظت محیط زیست با مشکل بهره برداری روبرو شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی رودخانه ارس نگران کننده است/ تداخل زیست محیطی احداث فرودگاه رفع شود

آلودگی رودخانه ارس نگران کننده است/ تداخل زیست محیطی احداث فرودگاه رفع شود