مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 13:552022-12-05پزشكي

باورهای اشتباه در سوختگی ها


سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان 15 خرداد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به برخی از اقدامات غلط در مصدومیت ناشی از سوختگی اشاره کرد و گفت: در زمان بروز سوختگی خصوصا در سوختگی های درجه دو و بالاتر اقدام اولیه رساندن مصدوم به مرکز درمانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن بیگی - کارشناس ارشد پرستاری، با تاکید بر لزوم پرهیز از انجام رفتارهای غلط در بروز سوختگی گفت: اگر پوست تان دچار سوختگی و در ادامه تاول زدگی شد، به هیچ عنوان اقدام به قیچی یا ترکاندن تاول نکنید، تاول های ناشی از سوختگی های شدید تنها در مراکز درمانی و با تیغ های مخصوص تخلیه می شود.

سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان 15 خرداد همچنین با تاکید بر عدم استفاده از یخ، خمیردندان، روغن مایع و سیب زمینی یا هر درمان خودسرانه در سوختگی های سطحی، افزود: در سوختگی های سطحی در گام اول محل سوختگی را با آب ولرم شست و شو دهید و سپس از پمادهای ضد سوختگی معتبر استفاده کنید.

وی با بیان این که سوختگی جراحت پوستی یا غشای مخاطی است که در اثر سرما یا گرمای بیش از حد، جریان های الکتریکی یا برخورد با مواد شیمیایی رخ می دهد، افزود: غشای مخاطی شامل دهان، التهاب ملتحمه و مجاری راه های هوایی است.

سرپرستار بخش سوختگی بیمارستان 15 خرداد با اشاره این که سوختگی یکی از حوادث شایع به حساب می آید که سلامت و یا در موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باورهای اشتباه در سوختگی ها

باورهای اشتباه در سوختگی ها