مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 14:452022-12-05ورزشي

فیفا فرمت جام جهانی 2026 را تغییر می دهد؟/ آرسن ونگر پاسخ می دهد


آرسن ونگر، رییس توسعه فوتبال جهانی می گوید هنوز تصمیم نهایی برای فرمت جام جهانی 2026 به میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا گرفته نشده است.

- آرسن ونگر، رییس توسعه فوتبال جهانی می گوید هنوز تصمیم نهایی برای فرمت جام جهانی 2026 به میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا گرفته نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ESPN، جام جهانی 2022 با برگزاری بازی های مرحله گروهی با حضور چهار تیم در هر گروه به اوج حساسیت خود رسید اما با افزایش تیم های حاضر در جام جهانی از 32 به 48 تیم در جام جهانی 2026، فیفا باید سیستم جدیدی را پیاده کند.

تقریباً شش سال از زمانی که شورای فیفا در ژانویه 2017 به افزایش تعداد تیم های جام جهانی رای داد و قالبی را تصویب کرد که 48 تیم در 16 گروه سه تیمی تقسیم می شوند و دو تیم برتر به مرحله 32 نهایی می رسند، می گذرد.

اما این فرمت به این معنی است که دو تیمی که در هفته سوم به میدان می روند می توانند برای صعود همزمان به مرحله بعد مراعات همدیگر را کنند و هر دو راهی مرحله بعد شوند (چرا که در هر دور از مرحله گروهی، یک تیم استراحت می کند).

به همین دلیل فیفا مجاب به بازنگری دوباره روی این مساله شده است.

فیفا حتی احتمال اجرای ضربات پنالتی در پایان هر بازی مساوی مرحله گروهی را مطرح کرده است، اما حتی این مساله هم نمی تواند بر تیم هایی که به طور مشترک دنبال صعود هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیفا فرمت جام جهانی 2026 را تغییر می دهد؟/ آرسن ونگر پاسخ می دهد

فیفا فرمت جام جهانی 2026 را تغییر می دهد؟/ آرسن ونگر پاسخ می دهد