مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 17:502022-12-05اقتصادي

پروژه 10هزار هکتاری پرورش میگو در گمیشان از رویا تا واقعیت!


آبزی پروری فقط به مرحله پرورش ختم نمی شود، بلکه این صنعت جهانی از مرحله آزمایشگاهی و تولید لارو و بچه گیری آغاز و پس از پرورش به مرحله سورتینگ و بسته بندی رسیده و با فرآیند ذخیره سازی در سردخانه، - پروژه 10هزار هکتاری پرورش میگو در گمیشان از رویا تا واقعیت! ایسنا/گلستان آبزی پروری فقط به مرحله پرورش ختم نمی شود، بلکه این صنعت جهانی از مرحله آزمایشگاهی و تولید لارو و بچه گیری آغاز و پس از پرورش به مرحله سورتینگ و بسته بندی رسیده و با فرآیند ذخیره سازی در سردخانه، بازاریابی در عرصه ملی و بین المللی و بهره مندی از تکنیک های حمل ونقل و رساندن اصولی به دست مصرف کننده، چرخه تکمیل می شود.

در میان آبزیان میگو از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار بوده و در بسیاری از کشورهای شرق آسیا و اروپا به عنوان وعده غذایی بسیار مفید در جیره غذایی خانوارها تعریف شده است.

میگو منبع بسیار غنی سلنیوم بوده و خاصیت آنتی اکسیدن و سم زدایی، ایمنی در برابر سرطان خون، مغز استخوان و دستگاه لنفاوی، اسیدهای چرب امگا 3، کلسترول های مفید HDL و جایگزین کلسترول مضر LDL و سایر مزیت ها را دارد.

حدود دو دهه است که طرح توسعه صنعت پرورش میگو در مزارع شمال کشور با محوریت گمیشان در استان گلستان اجرا شده که در حال حاضر بخش وسیعی از اراضی این شهرستان به زیر کشت میگو رفته اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه 10هزار هکتاری پرورش میگو در گمیشان از رویا تا واقعیت!

پروژه 10هزار هکتاری پرورش میگو در گمیشان از رویا تا واقعیت!