مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 18:352022-12-05سياسي

اتمام فاز نخست اولین پارک آبخیزداری چهارمحال و بختیاری


مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت پارک آبخیز«جهانبین» در چهار فاز در هفشجان آغاز شده که فاز اول آن با 3 سازه سنگی ملاتی و 11 خشک چین به پایان رسیده است.

- اصغر احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با انجام مطالعات کارشناسی شرایط اجرای اولین پروژه پارک آبخیزداری با نام جهانبین و با همکاری شرکت آب منطقه ای در بخشی از شهر هفشجان آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری نزدیک بودن این منطقه به شهر، حوزه آبخیز با روان آب بالا و امکان استفاده از آن در راستای اقدامات آبخیزداری و استفاده چند منظوره از منطقه را از ویژگی های مطلوب این مکان دانست.

وی با بیان اینکه این اقدام می تواند آبخوان های دشت شهرکرد را تحت تأثیر قرار دهد، افزود: اقدامات آبخیزداری در جهت حفظ پوشش گیاهی، کمک به تغذیه آبخوان های زیردست، نفوذ آب های روان و فصلی به سفره های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ منابع طبیعی انجام می شود.

  احمدی بیان داشت: ساخت پارک در چهار فاز آغاز شده که فاز اول آن با سه سازه سنگی ملاتی و 11 خشک چین به پایان رسیده و در فاز دوم قرار است اقدامات آبخیزداری دیگری از جمله ایجاد 2 سازه سنگی ملاتی، سه سازه گابیونی و یک بند خاکی و در فاز سوم اقدامات بیولوژیک شامل انجام فعالیت های درختکاری و ایجاد فضای سبز د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتمام فاز نخست اولین پارک آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

اتمام فاز نخست اولین پارک آبخیزداری چهارمحال و بختیاری