مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 20:002022-12-05سياسي

شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین تشکیل می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، از تشکیل شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین در راستای حفظ و نگهداری این مجموعه تاریخی با حضور متخصصان حوزه های مرتبط خبر داد.

- احمد دانایی نیا، امروز(دوشنبه، 14 آذر) در نشست تخصصی طوفان و تأثیرات مخرب آن بر درختان کهنسال باغ فین ، اظهار کرد: اقدام هایی جهت مقاوم سازی و مهار درختان، تسلیح خاک و تأثیر بادشکن ها، تنظیم زمان آبیاری، فرآیند فیزیولوژیکی درختان باغ و همچنین اصلاح ژن بذر انجام شده است.

وی تصریح کرد: درخت سرو ریشه ای به قدمت تاریخ دارد و دو نژاد درخت سرو که به عنوان سرو شیرازی و سرو نقره ای شناخته شده دارای طول سن بیوزیستی زیادی است و می تواند بهترین گزینه برای جایگزینی درختان آسیب دیده و مسن در فضای سبز مجموعه جهانی باغ فین کاشان باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان، افزود: مدیریت آبیاری و سلامت درختان برای افزایش طول عمر بیوزیستی و جلوگیری از سرعت پوسیدگی درختان تأثیرگذار است و با توجه به پژوهش های انجام شده در بازه زمانی اواخر فصل بهار آثار این دو مؤلفه بر بهبود وضعیت تغذیه درختان مشهود بوده است.

دانایی نیا گفت: در آینده نزدیک با همکاری دانشگاه کاشان مکانی در باغ شرافتی تحت عنوان مرکز مطالعاتی باغ تاریخی فین، با هدف ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین تشکیل می شود

شورای راهبردی مجموعه جهانی باغ فین تشکیل می شود