مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 21:002022-12-05سياسي

رونق خانه مسافرها منجر به بهبود بافت فرسوده می شود


معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم از نیاز شهر قم به 100 هزار تخت اقامتی خبر داد و گفت: باوجود دستور مقام معظم رهبری برای تأمین زمین برای ساخت ارزان سرا در شهر قم باید مجوز خانه مسافر برای 10 سال آینده صادر شود زیرا در این بازه زمانی ساخت هتل ها و ارزان سراها به اتمام نمی رسد.

- ابوالقاسم مقیمی امروز دوشنبه 14 آذرماه در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ساماندهی خانه مسافرها تشکیل شد، تعداد تخت های اقامتی قم را 14 هزار تخت اعلام کرد و گفت: پروژه فعال ساخت هتل در شهر قم شاید 8 مورد است و یک مورد آن زودتر به نتیجه می رسد اما بقیه در بازه زمانی 5 سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی هتل های در حال ساخت را هتل های چند ستاره دانست و افزود: این هتل ها جامعه هدف محدودی داشته و اقشار کم درآمد که وارد شهر قم می شوند امکان استفاده از آن را ندارند و در مقایسه با مشهد باید بدانیم جمعیت شهر قم یک ششم شهر مشهد است، اما تعداد هتل های مشهد در حدود 65 درصد کل اقامتی های کشور است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: تعداد تخت های اقامتی شهر را به راحتی می توان تا 17 هزار تخت افزایش دهیم، اما ورودی شهر بر اساس آمار شش ماه نخست سال در ورودی های غیرتکراری با ماندگاری بیش از 4 ساعت در حدود 5 میلیون وسیله نقلیه و 25 میل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق خانه مسافرها منجر به بهبود بافت فرسوده می شود

رونق خانه مسافرها منجر به بهبود بافت فرسوده می شود