مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 09:002022-12-06سياسي

مناسب سازی شهر برای معلولان؛ از حرف تا عمل


بی توجهی به استانداردسازی شهر برای معلولان علاوه بر نقض حقوق شهروندی، فرصت های اجتماعی بسیاری را از این قشر گرفته است درحالی که مناسب سازی فضای شهری، - ایسنا/قزوین عدم استانداردسازی شهر برای معلولان علاوه بر نقض حقوق شهروندی، فرصت های اجتماعی بسیاری را از این قشر گرفته است درحالی که مناسب سازی فضای شهری، در قالب شعار توسط دستگاه های متولی همواره مطرح می شود؛ اما در واقعیت شاهد کار اجرایی خاصی از سوی مسئولان نیستیم و مشکلات شهر برای معلولان همچنان به قوت خود پابرجاست.

برقراری عدالت اجتماعی در شهرها به معنی در دسترس پذیر بودن خدمات شهری برای تمامی شهروندان، یکی از ابتدایی ترین مؤلفه های حقوق شهروندی است.

شهر دسترس پذیر که در علوم شهرسازی به آن توجه ویژه ای شده، موضوع بسیار مهمی است که علی رغم انتظار در شهرهای امروزی آن گونه که باید و شاید به آن پرداخته نشده است.

عدم مناسب سازی و استانداردسازی شهر برای معلولان یکی از این موارد است که علاوه بر نقض حقوق شهروندی معلولان و جانبازان، بسیاری از فرصت ها ازجمله مشارکت در امور اجتماعی، تحصیل، ازدواج و اشتغال را از این اقشار گرفته است.

ناگفته نماند که مناسب سازی فضای شهری، در قالب شعار توسط مدیریت شهری و دستگاه های متولی مطرح می شود؛ اما در واقعیت شاهد کار اجرایی خاصی از سوی مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مناسب سازی شهر برای معلولان؛ از حرف تا عمل

مناسب سازی شهر برای معلولان؛ از حرف تا عمل