مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 09:202022-12-06حوادث

چند نکته برای مقابله با قاتل خاموش


مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین با توجه به آغاز فصل سرما ضمن بیان نکات استانداردسازی وسایل گرمایشی به شهروندان نسبت به خطرات گازگرفتگی هشدار داد.

- محمدرضا علیمی با اعلام به این خبر اظهار کرد: با شروع فصل سرما، حوادثی که مرتبط با استفاده از وسایل گرمایشی در اماکن مختلف است، افزایش می یابد و همه ساله به خصوص در فصل سرما جان تعدادی از شهروندان را به خطر می اندازد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی با اشاره به عوامل وقوع حادثه گازگرفتگی، افزود: غیراستاندارد بودن برخی وسایل گرمایشی و تجهیزات مرتبط با این وسایل، رعایت نکردن مسایل ایمنی در ساختمان ها، نقص در دودکش ها بیشترین علت بروز گاز گرفتگی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: همشهریان باید توجه داشته باشند که نباید از لوله آکاردئونی به عنوان لوله بخاری استفاده کرد و دودکش های داخل دیوار باید از جنس مصالح ساختمانی مقاوم بوده و کاملاً مستقل باشد و به صورت مشترک کار نشده باشد چراکه دلیل برخی از حوادث گاز گرفتگی در سال های اخیر همین انشعابات مشترک دودکش ها بود که بین واحدهای مختلف یک ساختمان وجود داشته است.

وی گفت: وجود کلاهک های استاندارد بر روی لوله باعث می شود که از سقوط اشیا به داخل دودکش و مسدود شدن مسیر خروج گازها جلوگیری شده و در شرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته برای مقابله با قاتل خاموش

چند نکته برای مقابله با قاتل خاموش