مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 10:002022-12-06دانش

کشف طبیعت در کتاب های قدیمی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، «Nature of the Book» نمایشگاهی جدید در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان در واشنگتن آمریکا، به تاریخچه بی نظیری از کتاب ها می پردازد که بر استفاده صنعتگران قدیمی از اقلام طبیعی مانند چرم، - کتاب های دست ساز در قرن های گذشته با مواد طبیعی ساخته و تزیین می شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، Nature of the Book نمایشگاهی جدید در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان در واشنگتن آمریکا، به تاریخچه بی نظیری از کتاب ها می پردازد که بر استفاده صنعتگران قدیمی از اقلام طبیعی مانند چرم، کتان، سرب و حتی جواهرات نیمه قیمتی تمرکز دارد.

این نمایشگاه بر هنر کتاب سازی با چاپ دستی تمرکز دارد که از اختراع حروف متحرک در قرن 1400 تا قرن 19، زمانی که صحافی کتاب به صورت مکانیزه انجام شد، را دربرمیگیرد.

در آن روزگار، کتاب سازان از آخرین پیشرفت های علم و فناوری استفاده می کردند و خلاقیت های آن ها برای جلد و تکنیک های چاپ، به اندازه اطلاعاتی که در کتاب ها وجود داشت جالب بود.

به عنوان مثال، پوشش های رنگارنگ به منابع مختلفی متکی بودند - مانند مواد معدنی موجود در خاک یا سوسک های مکزیکی، که برای تولید رنگ دانه زرشکی استفاده می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف طبیعت در کتاب های قدیمی

کشف طبیعت در کتاب های قدیمی